23948sdkhjf

Ullmax expanderar utan fysiska butiker

Föreningsliv och e-handel. Det är Ullmax viktigaste försäljningskanaler som outdoorföretaget nu expanderar på.

Med en omsättning på 56 miljoner kronor 2022 och ett resultat på drygt fem miljoner kronor ser Ullmax fram emot ett lika starkt 2023. Sedan 2020 uppges företaget ha vuxit med nästa 50 procent.

Leverantören, som producerar underställ och funktionskläder, hjälpte även föreningslivet att tjäna 18 miljoner kronor under fjolåret.

– Det jag tycker är mest spännande är att vi fortsätter växa i båda kanalerna. Att bedriva en stark e-handel är kanske en självklarhet i dag, men jag är också väldigt glad över att se att föreningslivet fortsatt är riktigt starkt och att vi kan bidra till att göra det ännu mer levande, säger Fredrik Johnsson, vd för Ullmax.

Under 2023 presenterar Ullmax en ny vårkollektion medan samarbetet med skidskytten och längdåkaren Magdalena Forsberg fortsätter.

– Att få ta fram en klädkollektion tillsammans med en av Sveriges mest folkkära idrottare var helt klart en av årets höjdpunkter, som dessutom fick ett mycket varmt mottagande bland våra kunder. Nu har vi fått förtroendet att fortsätta jobba med Magdalena även under 2023, vilket ska bli jättekul, förklarar Fredrik Johnsson.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Skoleverantör om Footways skulder: ”Förstår att det är på väg att gå åt skogen”
Footway förnekar likviditetsproblem
Pondus fyller 30 – ”Vi har aldrig visat röda siffror”
Newhouse lanserar kundklubb
Här förbereder Patagonia sin Sverigeöppning
Best of Basic satsar dubbelt på Frölunda Torg
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.109