23948sdkhjf

Högst trovärdighet för sportmode

Sportmode har högre trovärdighet än kläder- och skomode, enligt nysläppta Sustainable Brand Index 2023.

Studien, som bygger på webbenkäter bland 29 000 svenska konsumenter, omfattar 418 varumärken i 36 olika branscher.

Högst trovärdighet bland modeaktörerna har Naturkompaniet på en 18:e plats följt av Fjällräven. Stadium seglar in på plats 90 följd av The North Face och Åhléns.

På plats 115 landar Polarn 0. Pyret medan Lindex kniper plats 138. Några rader senare landar varumärket Nike på plats 145.

I topp på förstaplatsen märks Apoteket som uppfattas som mest hållbart av svenska konsumenter. Fjolårets vinnare Ikea hamnar på en tredjeplats medan Änglamark tar andraplatsen.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Skoleverantör om Footways skulder: ”Förstår att det är på väg att gå åt skogen”
Footway förnekar likviditetsproblem
Pondus fyller 30 – ”Vi har aldrig visat röda siffror”
Newhouse lanserar kundklubb
Här förbereder Patagonia sin Sverigeöppning
Best of Basic satsar dubbelt på Frölunda Torg
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.14