23948sdkhjf

Residus knäcker hållbarhetskoden

Med QR-koder i plaggen ger Residus såväl konsumenter som konkurrenter möjlighet att granska produktionskedjan in i minsta detalj. Anledningen är enkel enligt grundarna. Den som vill vara trovärdig med sitt hållbarhetsarbete måste också våga vara transparent.
När Elin Mohlander och Evalena Jonsson grundade Residus 2017 var det med höga ambitioner och ideal. De skulle skapa ett varumärke där alla delar av produktionen var så etiskt och miljömässigt hållbar som bara var möjligt. Med minimala resurser valde de att fokusera på ett erkänt miljö- och resursslöseri; tyger som av olika skäl ratas eller blivit ö...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Syskonpar vill nå yngre publik med sommarbutik i Båstad
H&M välkomnar PETA:s avslöjande om djurplågeri
The Resort Co växer med externt kapital: ”Påbörjat vår resa mot globalt varumärke”
Acne Studios leker med designpråket i nyöppnad Miamibutik
Här är Filippa K:s senaste butiksöppning
Bric-a-brac öppnar citybutik i norr
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.141