23948sdkhjf

Åhléns fimpar Minimarket – startar eget barnvarumärke: ”Större möjligheter”

Åhléns har designat Minimarket på licens och har sålt varumärket i varuhusen sedan november 2018. Nu väljer Åhléns att inte förlänga avtalet. I stället lanserar varuhuskedjan i veckan det egna klädvarumärket Rikiki som vänder sig till 0-8 år. Därmed kan Åhléns fritt utveckla innehållet i varumärket till skillnad från licensavtalet med Minimarket so...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Syskonpar vill nå yngre publik med sommarbutik i Båstad
H&M välkomnar PETA:s avslöjande om djurplågeri
The Resort Co växer med externt kapital: ”Påbörjat vår resa mot globalt varumärke”
Acne Studios leker med designpråket i nyöppnad Miamibutik
Här är Filippa K:s senaste butiksöppning
Bric-a-brac öppnar citybutik i norr
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.109