23948sdkhjf

Odd Molly fördubblade förlusten

Odd Molly, som befinner sig i rekonstruktion sedan slutet av oktober i fjol, ökade sin försäljning under fjolåret med 15 procent till 269 miljoner kronor. Samtidigt fortsatte bolaget att blöda. Rörelseresultatet uppgick till -21 miljoner kronor, nästan en fördubbling jämfört med 2021 då rörelseresultatet landade på -11 miljoner kronor. Det framgår i kvartalsrapporten från ägaren MBRS Group. 

Året avslutades med ett försäljningstapp. Under fjärde kvartalet, oktober till december, minskade omsättningen med nästan 12 procent medan rörelseförlusten fyrdubblades till -16,6 miljoner kronor jämfört med motsvarande kvartal 2021.  

Under de senaste åren har Odd Molly, som även designar Hunkydory på licens, förflyttat sig alltmer mot digitala kanaler samtidigt som merparten av butikerna har stängts. I slutet av fjolåret såldes 84 procent över nätet.

För att undvika akut likviditetsbrist förlängdes Odd Mollys rekonstruktion i början av februari med ytterligare tre månader, enligt ett beslut från Stockholms tingsrätt.

I mitten av mars kommer Odd Molly att presentera en ny kreativ chef för varumärket. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Syskonpar vill nå yngre publik med sommarbutik i Båstad
H&M välkomnar PETA:s avslöjande om djurplågeri
The Resort Co växer med externt kapital: ”Påbörjat vår resa mot globalt varumärke”
Acne Studios leker med designpråket i nyöppnad Miamibutik
Här är Filippa K:s senaste butiksöppning
Bric-a-brac öppnar citybutik i norr
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.157