23948sdkhjf

Lotta Engbergs varumärke – en säljsuccé: ”Det har varit ett oerhört tryck”

Det är inte bara unga influencer som lanserar varumärken. Att sångerskan och programledaren Lotta Engberg snart fyller 60 år hindrar henne inte att starta eget klädvarumärke som bär hennes namn. Lanseringen är ett samarbete mellan Franchetti, Desam Fashion Group och Lotta Engberg.
Hon är Lotta Engberg med hela svenska folket och har gjort klänningen till sitt signaturplagg. När hon programledde ”Kär och galen” i början av 1990-talet myntades begreppet ”Lotta-klänningen”. Att hennes varumärke har tyngdpunkten på klänningar är därför inte så konstigt.
– Vi såg ganska snabbt att vi skulle fokusera på kraften i vad Lotta Engberg...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
H&M välkomnar PETA:s avslöjande om djurplågeri
Syskonpar vill nå en yngre publik med sommarbutik i Båstad
The Resort Co växer med externt kapital: ”Påbörjat vår resa mot globalt varumärke”
Acne Studios leker med designpråket i nyöppnad Miamibutik
Här är Filippa K:s senaste butiksöppning
Bric-a-brac öppnar citybutik i norr
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.11