Hon är Lotta Engberg med hela svenska folket och har gjort klänningen till sitt signaturplagg. När hon programledde ”Kär och galen” i början av 1990-talet myntades begreppet ”Lotta-klänningen”. Att hennes varumärke har tyngdpunkten på klänningar är därför inte så konstigt.
– Vi såg ganska snabbt att vi skulle fokusera på kraften i vad Lotta Engberg...
Lotta Engbergs varumärke – en säljsuccé: ”Det har varit ett oerhört tryck”
Det är inte bara unga influencer som lanserar varumärken. Att sångerskan och programledaren Lotta Engberg snart fyller 60 år hindrar henne inte att starta eget klädvarumärke som bär hennes namn. Lanseringen är ett samarbete mellan Franchetti, Desam Fashion Group och Lotta Engberg.

Sångaren och programledaren Lotta Engberg står numera även bakom ett eget klädvarumärke. I förra veckan var hon på plats i showroomet i Nacka strand för att visa vår- och höstkollektionerna för inköpare. Foto: Kajsa Åström
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration