23948sdkhjf

Två nya länder för Bubbleroom

E-handlaren fortsätter expansionsresan i Europa.

Under 2021 lanserade Bubbleroom sin expansionsplan i samarbete med Zalandos plattform. Efter Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Italien, Spanien och Polen har turen kommit till Österrike och Tjeckien.

– Vi är glada att kunna erbjuda vårt sortiment och vårt varumärke till ännu fler kunder utanför Norden, säger vd Ville Kangasmuukko Nordström, i en kommentar.   

Sverige, Danmark och Finland har länge varit Bubblerooms kärnmarknad. Kompanjonskapet med Zalando möjliggör att för en liten investering nå ut betydligt bredare. Därtill får Bubbleroom tillgång till värdefulla data kring efterfrågan och kundpreferenser.

Över tid planerar bolaget att lansera egna lokala webbshopar i Europa. Under året ska Bubblerooms systemplattform moderniseras för att säkra den kommande satsningen, vilket Habit tidigare kommunicerat.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
H&M välkomnar PETA:s avslöjande om djurplågeri
Syskonpar vill nå yngre publik med sommarbutik i Båstad
The Resort Co växer med externt kapital: ”Påbörjat vår resa mot globalt varumärke”
Acne Studios leker med designpråket i nyöppnad Miamibutik
Här är Filippa K:s senaste butiksöppning
Bric-a-brac öppnar citybutik i norr
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094