23948sdkhjf

Sneaky Steve ökar omsättningen och når breakeven – Stefan Mayer om varumärkets ompositionering

Efter ett år med nya delägaren och vd:n, Stefan Mayer, når skoföretaget breakeven och tar viktiga kliv i hållbarhetsarbetet. Habit har intervjuat vd:n som har ompositionerat varumärket och rensat bland kollektionerna.
Sneaky Steve har några tunga år bakom sig med både förluster och minskad omsättning. De senaste fem åren har företaget bakom varumärket, F Division Group, nästan halverat omsättningen, från 47 miljoner kronor 2017 till 25 miljoner 2021.

Men Sneaky Steve går nu en ljusare framtid till mötes trots en delvis tuff marknad.
– Under 2022 har vi ökat til...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Syskonpar vill nå yngre publik med sommarbutik i Båstad
H&M välkomnar PETA:s avslöjande om djurplågeri
The Resort Co växer med externt kapital: ”Påbörjat vår resa mot globalt varumärke”
Acne Studios leker med designpråket i nyöppnad Miamibutik
Här är Filippa K:s senaste butiksöppning
Bric-a-brac öppnar citybutik i norr
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.125