23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Systrar lanserar klänningvarumärke

Efter ett och ett halvt år av förberedelser lanserade Jenny Thomasson och Jessica Karlsson i veckan varumärket Loose Knot.

Varumärket premiärvisades under februariupplagan av Fashion Week Trade i Nacka strand som öppnade i går, tisdag.

I montern kunde inköparna titta närmare på klänningarna från Loose Knot som finns i två modeller och en storlek. Som varumärkesnamnet antyder kan klänningarna, som har en lös silhuett, varieras genom att knytas på olika sätt. De är sydda av deadstocktyger av satin och lyocell. Tygerna köper systrarna in från en leverantör i Portugal. Samma leverantör syr även klänningarna.
– Klänningar har alltid varit väldigt nära mig. När vi hittade leverantören kändes det som en perfekt kombination, berättar Jenny Thomasson, som har jobbat som designer och produktionsansvarig i modebranschen i ett tjugotal år, bland annat hos Gant, Peak Performance och J. Lindeberg.
Det var efter denna karriär som hon kom fram till att hon enbart ville arbeta hållbart.
– Jag ville göra något som verkligen gör skillnad och som jag kan stå för. Jag sade upp mig och startade detta.


BREAKING
{{ article.headline }}
0.111