23948sdkhjf

Stark tillväxt för Bruuns Bazaar

Bruuns Bazaar kan blicka tillbaka på ett positivt 2022. 

Det danska modevarumärket Bruuns Bazaar fortsätter sin tillväxtresa. Bolagets resultat ökade med 38 procent under fjolåret. Från drygt 6 miljoner danska kronor efter skatt, till 8,4 miljoner 2022. Resultatet är i linje med intäkterna som fördubblats de senaste två åren. Det framgår av ett pressmeddelande från bolaget.

Bruuns Bazaar finns i dag representerat i showrooms i åtta länder i Europa, samt i USA. Bolaget söker aktivt efter nya marknader att addera till listan.

– Vi upplever ett mycket positivt intresse för vårt varumärke, och skandinaviskt mode i allmänhet, från länder som inte normalt sett är våra starkaste marknader. Detta ska vi självklart följa upp, säger Thomas Bæch, administrativ chef på Bruuns Bazaar.

Bolaget kommunicerar att 70 procent av varumärkets varor produceras hållbart.  
– Det är ett kriterium för att ens komma i fråga på flera av de marknader och internationella kunder som vi är i dialog med, säger Thomas Bæch.

Just nu medverkar Bruuns Bazaar på modeveckan i Köpenhamn. Tidigare i år presenterades höstens kollektion på Modefabriek i Amsterdam. Efter Danmark väntar modeveckorna i Oslo, Stockholm och New York.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Selected Brands får distributionen för Reebok: ”Vi är superstolta”
Blank the Hub öppnar i Helsingborgs centrum
Outdoorvarumärke går upp i storlek
Smyckesmärke satsar globalt – värvar från Toteme
Craft helautomatiserar lagret: Viktig del i vår tillväxtresa
Stark e-handel i februari för kläder och skor
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.111