23948sdkhjf

Tiger of Sweden med ny kommersiell chef

Modevarumärket rekryterar från Salvatore Ferragamo och Burberry.

Tiger of Sweden har tillsatt Laura Perez-Ferrer som kommersiell chef. I rollen ingår att vidareutveckla den globala detaljhandeln, den digitala verksamheten och grossistverksamheten. Laura Perez-Ferrer kommer närmast från tjänsten som retailchef på Salvatore Ferragamo. Dessförinnan har hon arbetat i olika ledarroller på Hugo Boss och Nike.

– Mitt mål är att fortsätta bygga varumärket internationellt inom premiumsegmentet. Vi har redan enastående fart i tysktalande länder och i vår hemmamarknad i Skandinavien. Nu fokuserar vi på modehuvudstäderna i Europa, som London, Paris och Milano, säger Laura Perez-Ferrer.

Hon pekar vidare ut Asien, särskilt Sydkorea och Japan, som marknader med stor potential för varumärket.

Även Harkiran Mann är ny på företaget. Han plockas från Burberry och axlar rollen som produktchef.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så förändras mässorna i Köpenhamn – nytt koncept lanseras i augusti
Selam Fessahaye om visningen i Köpenhamn: ”En form av komplexitet”
DK Companys vd: "2023 blir ett konsolideringsår"
Lotta Engberg lanserar klädkollektion
Minskad efterfrågan pressar Footway
Acne Studios nyttjade gratis arbetskraft
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.127