23948sdkhjf

Duo startar ny agentur – nordiska och internationella varumärken i portföljen

La Mode Agency rivstartar med showroom i Köpenhamn och Stockholm. 

Bakom agenturen står Thérèse Hellström och My Andrén – båda med lång bakgrund i modebranschen. Redan från start har de sju varumärken: 7 Days Active och Custommade från Danmark, Andiata från Finland, norska By Timo, By Far från Bulgarien, Arabella London från England och svenska Lescarf. Varumärkena ska säljas i Skandinavien men även på den finska marknaden.

Thérèse Hellström och My Andrén kommer senast från Custommade: Thérèse Hellström i rollen som modechef med ansvar för bland annat wholesale, pr och branding, medan My Andrén har jobbat med  wholesale och pr.

Thérèse Hellström, som också har en bakgrund hos Day Birger Mikkelsen och Nathalie Schuterman, är förvissad om att agenturen har en viktig uppgift att fylla för branschen nu och i framtiden. 

– Fler och fler varumärken kommer framöver att leta efter en agent när det kommer till försäljning på grund av den rådande ekonomiska situationen. Vi kan erbjuda våra varumärken en skräddarsydd strategi som passar deras nuvarande behov och affärsplan, samtidigt som de får vara en del av en spännande och nytänkande agentur, säger grundaren Thérèse Hellström, som nyligen flyttade hem till Stockholm från Paris.  

La Mode Agencys fokus är försäljningsstrategi och försäljningsfokuserad pr – nycklar till en snabbare marknadsetablering, enligt My Andrén. 

– Vår portfölj innehåller starka nordiska- och välkända internationella varumärken som skapar en perfekt mix för alla typer av butiker. Eftersom vi även erbjuder möjligheten att arbeta med alla marknader, eller bara ett fåtal, kan vi vara flexibla efter varumärkets behov, säger My Andrén, partner och försäljningschef, som även hon är hemflyttad till Stockholm från Köpenhamn och Paris. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så förändras mässorna i Köpenhamn – nytt koncept lanseras i augusti
Selam Fessahaye om visningen i Köpenhamn: ”En form av komplexitet”
DK Companys vd: "2023 blir ett konsolideringsår"
Lotta Engberg lanserar klädkollektion
Minskad efterfrågan pressar Footway
Acne Studios nyttjade gratis arbetskraft
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.109