23948sdkhjf

Nordiskt till Pitti Uomo

Elva varumärken deltar i Scandinavian Manifesto på Pitti Uomo i januari.

Den officiella startpunkten för höstsäsongen 2023 drar i gång den 10–13 januari med Pitti Uomo i Florens. Allt sedan 2018 presenterar en samling nordiska varumärken sina herrkollektioner i den separata utställardelen Scandinavian Manifesto. I år får utställarna från Sverige, Danmark och Island en egen del i Costruzioni Lorenesi. 

Av de elva nordiska varumärkena är endast Adnym svenskt. På mässan premiärvisas också det danska varumärket Atlas Works and Days av designern Raphael Godfrey. 

Scandinavian Manifesto är ett samarbetsprojekt mellan mässarrangörerna Pitti Immagine och danska Revolver

Medverkande varumärken är:

Adnym – Sverige

Another Aspect – Danmark

Berner Khul – Danmark

Jan Machenhauer – Danmark

Kormákur & Skjöldur – Island

Les Deux – Danmark

Norse Projects – Danmark

Revolution – Danmark

Rue De Tokyo – Danmark

Atlas Works and Days – Danmark

Han Kjøbenhavn – Danmark

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Inköpen som trendar AW 2023
Två modekoncept flyttar till Väla
Branschen tar farväl av Revolver – leverantörerna positiva till mässflytt
Här är Peak Performance nya butik i Kina
Nyemission och besparingar för förlusttyngt Nelly
Footways försäljning rasar
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.078