23948sdkhjf

H&M drar kollektionerna till sin spets med Snapchat

I ett nytt digitalt samarbete mellan H&M och Snap kan modejättens kläder och mönster provas och utvecklas med hjälp av AR-teknik via H&M:s app och i Snapchat.

H&M har implementerat Snaps Camera Kit, med inbyggd AR (Augmented Reality) i mobilappen. Det är en nyckelfärdig lösning som gör det möjligt för utvecklare att dra nytta av Snaps AR-plattform och teknologi.

På så sätt kan H&M integrera Snaps kamerateknik och linser i sina egna mobil- och webbgränssnitt och möta kunder där de är.

Genom linserna kan användarna prova och posera med olika digitala mönster.

Lösningen, som kan användas både för eget bruk och delas med andra, har utvecklats av H&M i samarbete med Institute of Digital Fashion.

– Augmented reality är ett kraftfullt verktyg för att främja självuttryck och kreativitet. De innovativa AR-plaggen skapade av iODF och H&M representerar ett otroligt uppslukande och tillgängligt sätt att engagera H&M:s community i den digitala modevärlden, säger Lars Bo Jeppesen, Nordenchef på Snap.

Enligt Snap har över 250 miljoner Snapchat-användare använt AR-shoppinglinser över 5 miljarder gånger sedan januari förra året.

Fler kända användare av Snaps Camera Kit-lösning är Puma och Samsung.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Revolutionrace vd styr mot två miljarder
CPH Fashion Week: P.L.N. visade sin svärta
CPH Fashion Week: Danska Stamm – den skandinaviska globetrottern
Svensk Handel om de rekordhöga lönekraven
Revolutionrace gör all time high
Grundaren av nylanserat herrmärke: ”Vi ska växa med retail”
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.067