För sex år sedan gjordes ett försök att damma av det danska varumärket By Malene Birger. Framgången uteblev. Åren gick och bolaget fortsatte att blöda.
I november 2018 värvades pr- och marknadsprofilen Ellen Dixdotter som marknadschef. Efter 20 år i Stockholm i liknande roller hos bland annat Filippa K och Hope gick flytten till Köpenhamn.
– Jag ...
Så vände Ellen Dixdotter By Malene Birger: ”Det är sjukt viktigt att vara sjukt tydlig”
Under två år har det svenska pr-proffset Ellen Dixdotter stöpt om det danska klädvarumärket By Malene Birger och vänt bolaget från förlust till vinst. Framgången stavas tydlighet. "Nu är vi på fötter igen och redo att påbörja vår exportresa", säger Ellen Dixdotter.
”En av våra styrkor är att vi har förstått vikten av att jobba med brandmarketing, en skola som jag kommer ifrån. Det är sjukt viktigt att vara sjukt tydlig med vilken typ av varumärke man ska vara”, säger By Malene Birgers vd Ellen Dixdotter. Foto: Donald Michael Chambers
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration