23948sdkhjf

Davida skalar upp e-handeln

Malmöföretaget Davida växlar upp den digitala försäljningen. 

Kashmirvarumärket, som i fjol växte tvåsiffrigt till 40 miljoner kronor, lägger in en högre växel digitalt genom att lansera en globalt skalbar e-handel. Från att ha vuxit i de skandinaviska länderna står nu ytterligare internationella marknader på tur. 

När företaget lanserade e-handelssajten på engelska i fjol, ökade efterfrågan.   
– Vi såg en stor möjlighet att låta e-handeln bli den primära kanalen för att göra en stark entré på dessa marknader, säger Davidas nytillträdda vd Sofie Forsberg.
– Planen nu är att fortsätta växa och ta oss an fler marknader utanför Skandinavien framöver, där vi har sett att det finns stor efterfrågan och att konsumenterna resonerar med Davidas kvalitet och hantverk, säger hon vidare, vilket är möjligt genom en ny skalbar e-handelslösning.  

Förutom egen e-handel distribueras varumärket även hos fysiska och digitala återförsäljare.  

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Revolutionrace vd styr mot två miljarder
CPH Fashion Week: P.L.N. visade sin svärta
CPH Fashion Week: Danska Stamm – den skandinaviska globetrottern
Svensk Handel om de rekordhöga lönekraven
Revolutionrace gör all time high
Grundaren av nylanserat herrmärke: ”Vi ska växa med retail”
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094