23948sdkhjf

Tmall-chefen om att lyckas på världens största marknadsplats

Skandinaviskt mode gör succé i Kina. Allt fler svenska modevarumärken etablerar sig på Alibabas växande marknadsplats Tmall. Men ingen gräver guld om man inte har gjort hemläxan först, säger Mei Chen, Tmalls chef för mode- och lyxprodukter i Storbritannien, USA och norra Europa.
Att B2C-plattformen Tmall är att räkna med har en rad svenska och skandinaviska varumärken redan förstått. Acne Studios, Filippa K, Flattered och House of Dagmar är några i raden av flera kända svenska mode- och skönhetsföretag som anslutit sig till plattformen. Mei Chen förklarar att intresset för skandinavisk minimalistisk design växer på den kin...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Inköpen som trendar AW 2023
Två modekoncept flyttar till Väla
Branschen tar farväl av Revolver – leverantörerna positiva till mässflytt
Här är Peak Performance nya butik i Kina
Nyemission och besparingar för förlusttyngt Nelly
Footways försäljning rasar
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.109