23948sdkhjf

Tmall-chefen om att lyckas på världens största marknadsplats

Skandinaviskt mode gör succé i Kina. Allt fler svenska modevarumärken etablerar sig på Alibabas växande marknadsplats Tmall. Men ingen gräver guld om man inte har gjort hemläxan först, säger Mei Chen, Tmalls chef för mode- och lyxprodukter i Storbritannien, USA och norra Europa.
Att B2C-plattformen Tmall är att räkna med har en rad svenska och skandinaviska varumärken redan förstått. Acne Studios, Filippa K, Flattered och House of Dagmar är några i raden av flera kända svenska mode- och skönhetsföretag som anslutit sig till plattformen. Mei Chen förklarar att intresset för skandinavisk minimalistisk design växer på den kin...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079