Tmall-chefen om att lyckas på världens största marknadsplats
Skandinaviskt mode gör succé i Kina. Allt fler svenska modevarumärken etablerar sig på Alibabas växande marknadsplats Tmall. Men ingen gräver guld om man inte har gjort hemläxan först, säger Mei Chen, Tmalls chef för mode- och lyxprodukter i Storbritannien, USA och norra Europa.
Mei Chen, Tmalls chef för mode- och lyxprodukter i Storbritannien, USA och norra Europa. Foto: John Cassidy/Tmall
Att B2C-plattformen Tmall är att räkna med har en rad svenska och skandinaviska varumärken redan förstått. Acne Studios, Filippa K, Flattered och House of Dagmar är några i raden av flera kända svenska mode- och skönhetsföretag som anslutit sig till plattformen. Mei Chen förklarar att intresset för skandinavisk minimalistisk design växer på den kin...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration