23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tmall-chefen om att lyckas på världens största marknadsplats

Skandinaviskt mode gör succé i Kina. Allt fler svenska modevarumärken etablerar sig på Alibabas växande marknadsplats Tmall. Men ingen gräver guld om man inte har gjort hemläxan först, säger Mei Chen, Tmalls chef för mode- och lyxprodukter i Storbritannien, USA och norra Europa.

Att B2C-plattformen Tmall är att räkna med har en rad svenska och skandinaviska varumärken redan förstått. Acne Studios, Filippa K, Flattered och House of Dagmar är några i raden av flera kända svenska mode- och skönhetsföretag som anslutit sig till plattformen. Mei Chen förklarar att intresset för skandinavisk minimalistisk design växer på den kinesiska marknaden. Sedan några år ökar även engagemanget för hållbarhet bland den kinesiska medelklassen.
– Ett tips för modevarumärken är att kineser klär sig allt mindre formellt. Med generation Z har sneakers och street fashion blivit allt vanligare, även i affärslivet, säger Mei Chen, till Habit.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.153