23948sdkhjf

E-handelsbolag fortsätter växa

Online brands, vars portfölj bland annat består av Isbjörn of Sweden och underklädesföretaget Bread & Boxers, ökade omsättningen under tredje kvartalet, juli till september, med 146 procent till 78 miljoner kronor. Den höga tillväxten beror på att Online brands under året har förvärvat de ovan nämnda bolagen. Den organiska tillväxten däremot uppgick till 10 procent jämfört med fjolårets tredje kvartal.

Det justerade EBITDA-resultatet uppgick till 8,3 miljoner kronor jämfört med 3,5 miljoner medan bruttovinstmarginalen sjönk till 58 procent jämfört med 69 procent.

Enligt vd Magnus Skoglund har samtliga bolag i koncernen tillväxt. 

"Den gynnsamma utvecklingen i besökare, försäljning, snittkvitto och transaktioner är en bekräftelse på att de koncerngemensamma insatser som har gjorts i gruppen för att migrera mot en ännu mer prestationsbaserad marknadsföring har varit framgångsrika", säger han i en kommentar till kvartalsrapporten.

Utöver Nordic Kidswear och Bread & Boxers ingår Trendcarpet, Hatshop, Victorins och Kitchenlab i koncernens portfölj.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
1 500 tjänster försvinner från H&M: ”Merparten i Sverige”
Freddy Sobin ny koncernchef för XXL – ”Mest talangfulla inom retail i Norden”
Brist på sorterade textilier bromsar uppskalningen av återvunnet material
Detaljhandeln fortsatte backa i oktober
Till politikerna: Detta skulle underlätta den cirkulära utvecklingen
Textilimportörerna: ”Bryt den protektionistiska handelstrenden”
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.146