23948sdkhjf

Framgångsentreprenör lanserar tre nya varumärken

På fyra år gick hennes ridsportmärke, PS of Sweden, från en omsättning på 18 till 94 miljoner kronor. Efter tio år har grundaren Karin Bjärle nu sålt majoriteten av bolagets aktier för att starta tre nya varumärken inom ridsport- och modesegmentet.
För en månad sedan blev affären klar. Majoriteten av PS of Sweden, med en tillväxttakt det senaste året på 54 procent och en EBITDA-marginal på strax under 10 procent, köptes av eEquity.

Karin Bjärle börjar nu om från början och startar sammantaget tre nya varumärken. Först ut är modevarumärket Kati Lani som lanseras om knappt en månad. Designen b...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Swedish Fashion Association ställer in Stockholms modevecka
Detta är årets färg 2023
H&M-topp går till riskkapitalbolaget eEquity
Modehandeln på nätet mot strömmen
H&M:s svar till Fairtrade: ”Vi tar resultaten på största allvar”
Sthlm Blvd inviger i Täby centrum
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.406