23948sdkhjf

Secondhandföretaget tar hjälp av AI – ”Hoppas kunna flyga snart”

Techstartupen Mai tar in 8,5 miljoner i riskkapital för att vidareutveckla AI-teknik för värdering av secondhandplagg inför försäljning på den digitala andrahandsmarknaden.
Marknaden för secondhand-kläder har haft en svajig tillväxt under årens lopp men under de senaste åren har den varit en stabilt uppgående trend.
Det har uppmärksammats av startupföretaget Mai som varit i skarp drift sedan februari i år efter en lyckosam pilot bland släkt och vänner.

Konceptet, som till viss del påminner om konkurrenten Sellpys, gå...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Johan Lindeberg lämnar BLK DNM och byter namn: "Jag har funnit ny frihet"
Här är Best of Brands comeback – nya vd:n siktar på 75 miljoner i omsättning
H&M drar kollektionerna till sin spets med Snapchat
Så vände Ellen Dixdotter By Malene Birger: ”Det är sjukt viktigt att vara sjukt tydlig”
Kappahl ska göra alla plagg spårbara
Selam Fessahaye kan vinna pris under Köpenhamns modevecka
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.11