Marknaden för secondhand-kläder har haft en svajig tillväxt under årens lopp men under de senaste åren har den varit en stabilt uppgående trend.
Det har uppmärksammats av startupföretaget Mai som varit i skarp drift sedan februari i år efter en lyckosam pilot bland släkt och vänner.
Konceptet, som till viss del påminner om konkurrenten Sellpys, gå...
Secondhandföretaget tar hjälp av AI – ”Hoppas kunna flyga snart”
Techstartupen Mai tar in 8,5 miljoner i riskkapital för att vidareutveckla AI-teknik för värdering av secondhandplagg inför försäljning på den digitala andrahandsmarknaden.

Laget bakom Mai är från vänster: Katarina Bendtz, Tobias Rosman, Amanda Linderoth, Daniel Sundman och Emma Rosman. Foto: Pressbild
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer