23948sdkhjf

Afound etablerar plattformen i Finland

H&M-gruppens numera helt digitala marknadsplats Afound har lanserats i ytterligare ett grannland.

Efter lanseringen i Danmark och Norge i början av 2022 har Afound även lanserats med en digital marknadsplats i Finland.

– Efter en lyckad lansering i Danmark och Norge är vi glada över att nu även kunna erbjuda våra nya finska kunder möjligheten att fynda mode, beauty och inredning från H&M-gruppens och våra externa partners varumärken, säger Håkan Henriksson, vd på Afound, i en kommentar.

Afound lanserades i Sverige i juni 2018, följt av Nederländerna, Tyskland, Österrike, Danmark och Norge.

På den finska marknadsplatsen ska ett sortiment av kläder och inredning från H&M-gruppens egna varumärken som H&M, H&M Home, Arket, Cos, Monki, Weekday och & Other Stories erbjudas tillsammans med välkända externa varumärken inom smink, hudvård och doft, heter det i ett pressmeddelande.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Swedish Fashion Association ställer in Stockholms modevecka
Detta är årets färg 2023
H&M-topp går till riskkapitalbolaget eEquity
Modehandeln på nätet mot strömmen
H&M:s svar till Fairtrade: ”Vi tar resultaten på största allvar”
Sthlm Blvd inviger i Täby centrum
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.093