23948sdkhjf

Afound etablerar plattformen i Finland

H&M-gruppens numera helt digitala marknadsplats Afound har lanserats i ytterligare ett grannland.

Efter lanseringen i Danmark och Norge i början av 2022 har Afound även lanserats med en digital marknadsplats i Finland.

– Efter en lyckad lansering i Danmark och Norge är vi glada över att nu även kunna erbjuda våra nya finska kunder möjligheten att fynda mode, beauty och inredning från H&M-gruppens och våra externa partners varumärken, säger Håkan Henriksson, vd på Afound, i en kommentar.

Afound lanserades i Sverige i juni 2018, följt av Nederländerna, Tyskland, Österrike, Danmark och Norge.

På den finska marknadsplatsen ska ett sortiment av kläder och inredning från H&M-gruppens egna varumärken som H&M, H&M Home, Arket, Cos, Monki, Weekday och & Other Stories erbjudas tillsammans med välkända externa varumärken inom smink, hudvård och doft, heter det i ett pressmeddelande.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Här förbereder Patagonia sin Sverigeöppning
H&M närmare marginalmålet
En kommer och en går – så blir H&M:s nya styrelse
Influencer tar andelar i träningssegmentet
Försäljningen tillbaka på 2018 års nivåer
Hit flyttar Gants huvudkontor
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.125