23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Afound etablerar plattformen i Finland

H&M-gruppens numera helt digitala marknadsplats Afound har lanserats i ytterligare ett grannland.

Efter lanseringen i Danmark och Norge i början av 2022 har Afound även lanserats med en digital marknadsplats i Finland.

– Efter en lyckad lansering i Danmark och Norge är vi glada över att nu även kunna erbjuda våra nya finska kunder möjligheten att fynda mode, beauty och inredning från H&M-gruppens och våra externa partners varumärken, säger Håkan Henriksson, vd på Afound, i en kommentar.

Afound lanserades i Sverige i juni 2018, följt av Nederländerna, Tyskland, Österrike, Danmark och Norge.

På den finska marknadsplatsen ska ett sortiment av kläder och inredning från H&M-gruppens egna varumärken som H&M, H&M Home, Arket, Cos, Monki, Weekday och & Other Stories erbjudas tillsammans med välkända externa varumärken inom smink, hudvård och doft, heter det i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.113