23948sdkhjf

Filippa K går in i Kina

Filippa K siktar på den kinesiska marknaden med lanseringen av ett flaggskepp på Alibabas marknadsplats Tmall.

Lanseringen, som sker under hösten/ vintern, omfattar utvalda dam- och herrkollektioner för träning och vardagsbruk.

– Skandinaviska kunder har uppskattat Filippa K under många år så jag är väldigt glad över att vi har introducerat varumärket i Kina i år. Modehuset har en unik position i high-end fashion med ett utpräglad skandinaviskt designperspektiv som är rotat i hållbarhet. Jag hoppas att den kinesiska marknaden kommer att uppskatta det lika mycket som vi gör, säger Rikard Frost, vd för Filippa K.

På Tmall välkomnas lanseringen av Mei Chen, chef för Fashion and Luxury UK, US and Norden Europe, Alibaba: ”Den kinesiska marknaden har stor potential för skandinaviska modevarumärken med stark efterfrågan för tidlös skandinavisk design och kvalitetsprodukter med hållbarhetsprofil. Genom att sammanföra varumärken som Filippa K med över en miljard konsumenter stödjer Tmall företag i sin internationella tillväxtstrategi”, skriver Tmall i ett pressmeddelande.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Skoleverantör om Footways skulder: ”Förstår att det är på väg att gå åt skogen”
Footway förnekar likviditetsproblem
Pondus fyller 30 – ”Vi har aldrig visat röda siffror”
Newhouse lanserar kundklubb
Här förbereder Patagonia sin Sverigeöppning
Best of Basic satsar dubbelt på Frölunda Torg
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.109