23948sdkhjf

Glitters vd om uppköpet av Rizzos varumärken: ”Naturligt steg på vår tillväxtresa”

Knappt en vecka efter beskedet om Rizzo Groups försäljning av varumärkena Don Donna och Handsmakar’n till Glitter kommenterar nu vd:n, Susanne Börjesson, köpet. 

Glitters sortiment består i dag av smycken, accessoarer och hårprodukterer. Målet är att växa genom att utveckla sortimentet och förbättra erbjudandet till kunden för att stärka bolagets position på marknaden.

– Det känns väldigt bra och är ett naturligt steg på vår tillväxtresa, säger Susanne Börjesson, som har lett Glitter sedan december 2017.

Affären med Rizzo AB går därför i linje med den tillväxtstrategi som företaget arbetar efter, skriver bolaget.

– Det känns givetvis väldigt kul att ha möjligheten att förvärva dessa varumärken. Vi har en stark utveckling inom Glitter just nu och ser fram emot att lansera Don Donna och Handsmakar’n i våra butiker, säger Susanne Börjesson, som sedan tidigare är välbekant med de uppköpta varumärkena.

Susanne Börjesson var nämligen vd för Venue Retail Group, tidigare Rizzo Group, under fem år. Hon har också en bakgrund som inköps- och sortimentsdirektör inom Wedins-koncernen, som Rizzo Group hette tidigare. I början av 2009 tog hon över som Wedins vd.

Glitter driver 149 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Swedish Fashion Association ställer in Stockholms modevecka
Detta är årets färg 2023
H&M-topp går till riskkapitalbolaget eEquity
Modehandeln på nätet mot strömmen
H&M:s svar till Fairtrade: ”Vi tar resultaten på största allvar”
Sthlm Blvd inviger i Täby centrum
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094