23948sdkhjf

Bygger om webbplatsen för digitala natives

Modekedjan Nelly uppgraderar sina webbplatser som direktanpassas för den unga digitala fashionistan.

Digital försäljning är viktig för e-handelsbolaget vars primära målgrupp vuxit upp i ett digitalt landskap.

Det är e-handelsplattformarna nelly.com och nlyman.com som försetts med ny arkitektur för att skapa en bättre helhetsupplevelse för shopping med i huvudsak mobilen.

Våra sajter är våra butiker, det är där våra kunder upplever Nelly. Det är såklart viktigt att det är en positiv upplevelse att besöka vår butik, en upplevelse som andas Nelly och där det är enkelt att navigera genom sortimentet, oavsett om kunden vet precis vad hon letar efter eller söker inspiration.", säger Hannes Kaber, it-chef på Nelly.

Nelly lanserades 2004 och var då tidiga på digital försäljning och influencer marketing. Under åren har sajterna uppdaterats flera gånger vad gäller utseende, funktioner och prestanda.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
1 500 tjänster försvinner från H&M: ”Merparten i Sverige”
Freddy Sobin ny koncernchef för XXL – ”Mest talangfulla inom retail i Norden”
Brist på sorterade textilier bromsar uppskalningen av återvunnet material
Detaljhandeln fortsatte backa i oktober
Till politikerna: Detta skulle underlätta den cirkulära utvecklingen
Textilimportörerna: ”Bryt den protektionistiska handelstrenden”
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.11