23948sdkhjf

Italienskt varumärke väljer Stockholm för sin nordligaste butik

"Skandinavien är en nyckelmarknad för oss."

Det italienska ytterklädesvarumärket Save the duck har valt Sverige och Stockholm för sin första fysiska fristående etablering i norra Europa. De befintliga butikerna finns i Milano, Venedig, Bologna, St. Moritz och Hongkong och varumärket säljs även hos ett antal svenska återförsäljare.

I oktober kompletteras portföljen med en butik om 90 kvadratmeter i Westfield Mall of Scandinavia i Solna. Här kommer kunden att hitta herr-, dam- och barnsortiment.  

– Det senaste året har varit väldigt viktigt för oss. Vi har stärkt vår närvaro på marknader vi sedan tidigare närvarat, och expanderat på nya strategiska marknader. Skandinavien är en nyckelmarknad för oss, och att nu ha möjlighet att välkomna våra kunder i en fysisk butik ger oss möjligheten att bättre visa världen Save the duck och vår filosofi, säger bolagets vd och grundare Nicolas Bargi, i en kommentar. 

Kläderna från varumärket är djurfria. I stället för dun används bland annat plumetec-stoppning.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Smyckesmärke satsar globalt – värvar från Toteme
Stark e-handel i februari för kläder och skor
Kappahl byter läge – satsar med större yta
Morris Stockholm ökar tvåsiffrigt: ”Ett kvitto på att besluten varit rätt”
Outdoorvarumärke går upp i storlek
Ägarförändringar i Nudie Jeans – lämnar bolaget
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.125