23948sdkhjf

Revolutionrace breddar affären: ”Ett naturligt nästa steg”

Friluftsvarumärket utökar sin målgrupp till att även gälla barn och ungdomar. I dag rullar bolaget ut en kollektion i storlek 146 till 164. Initialt finns byxor och tröjor i sortimentet. 

Bolaget har märkt en efterfrågan hos kunderna på kläder för yngre personer.

– En av Revolutionraces viktigaste framgångsfaktorer är vår direktkommunikation med våra kunder och vi har under en längre tid upplevt en stor efterfrågan på produkter i mindre storlekar anpassade för barn och ungdomar. Att nu bredda sig mot en yngre målgrupp är därför ett naturligt nästa steg och stärker ytterligare våra möjligheter att bli det mest älskade och rekommenderade outdoor-varumärket i världen, säger Paul Fischbein, tillförordnad på Revolutionrace, som tog över efter att grundaren och vd:n Pernilla Nyrensten meddelat sin avgång i mitten av augusti.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Inköpen som trendar AW 2023
Två modekoncept flyttar till Väla
Branschen tar farväl av Revolver – leverantörerna positiva till mässflytt
Här är Peak Performance nya butik i Kina
Nyemission och besparingar för förlusttyngt Nelly
Footways försäljning rasar
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.105