23948sdkhjf

Revolutionrace breddar affären: ”Ett naturligt nästa steg”

Friluftsvarumärket utökar sin målgrupp till att även gälla barn och ungdomar. I dag rullar bolaget ut en kollektion i storlek 146 till 164. Initialt finns byxor och tröjor i sortimentet. 

Bolaget har märkt en efterfrågan hos kunderna på kläder för yngre personer.

– En av Revolutionraces viktigaste framgångsfaktorer är vår direktkommunikation med våra kunder och vi har under en längre tid upplevt en stor efterfrågan på produkter i mindre storlekar anpassade för barn och ungdomar. Att nu bredda sig mot en yngre målgrupp är därför ett naturligt nästa steg och stärker ytterligare våra möjligheter att bli det mest älskade och rekommenderade outdoor-varumärket i världen, säger Paul Fischbein, tillförordnad på Revolutionrace, som tog över efter att grundaren och vd:n Pernilla Nyrensten meddelat sin avgång i mitten av augusti.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078