23948sdkhjf

Vill göra styling lättillgängligt – flera tunga namn investerar

Stylee heter en tjänst som rullades ut i början av året, och syftar till att erbjuda lättillgänglig personlig styling. Tjänsten går ut på ett stiltest som användaren genomför via bolagets hemsida, och som sedan tar fram en stilprofil som innehåller tusentals plagg från olika varumärken med hjälp av algoritmer.

– I vår mening ska alla ha möjlighet att få rekommendationer baserade på personlig stil, oavsett budget. Vi har själva saknat bra rekommendationer och upplever att branschen behöver utnyttja dagens teknik betydligt bättre, säger Sofie Perslow, medgrundare av Stylee i en kommentar. 

Tidigare i år gick Karolina Roslund, vd för Perfect Day Media, Magnus Mivér, Arthur Engel, styrelsemedlem i Ellos, Olle Lundin, grundare av företagslåneaktören Froda och Daniel Soussan in som investerare i bolaget.

– Det känns fantastiskt att redan nu kunna se hur väl Stylee tagits emot. Trots en turbulent tid i svensk ekonomi har vi fått tydliga indikationer på ett stort intresse för tjänsten. På bara två månader är vi uppe i tusentals användare och börjar märka av ett lojalt beteende. Vi ser många möjligheter för Stylee framåt och vår ambition är att ständigt utveckla plattformen tillsammans med våra användare, kommenterar medgrundare Louise Torehall. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Här är Peak Performance nya butik i Kina
Footways försäljning rasar
Ciff tillbaka på samma nivå som före pandemin
Stamm prisas i Köpenhamn
Stark tillväxt för Bruuns Bazaar
Så förändras mässorna i Köpenhamn efter uppköpet – nytt koncept lanseras
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094