23948sdkhjf

Så ska Sellpy effektivisera sin influencermarknadsföring

Den e-handelsbaserade secondhandplattformen Sellpy ingår samarbete med nylanserade Collabs. Företaget beskriver sig som ett Google för influencer marketing”, och syftar till att effektivisera för bolag i deras influencersamarbeten.  

– Vi har under en tid fått möjlighet att testa Collabs plattform och blev snabbt djupt imponerade över systemets intelligens och funktionalitet. Influencer marketing är en viktig del av vår kanalmix och med Collabs plattform kan vi genom en snabb sökning identifiera rätt kreatörer inom vår nisch på bara några sekunder. Detta effektiviserar vårt arbete enormt mycket, säger Alma Riihelä, NordenchefSellpy i en kommentar. 

Samarbetet kommer pågå under ett år, och Sellpy planerar att använda tekniken för att effektivisera sina influencer marketing-aktiviteter både i Sverige och utomlands. 

Sellpy grundades 2014 av Michael Arnör, Philip Gunnstam och Oskar Nielsen. I dag är H&M huvudägare, och i fjol lanserade bolaget en e-handel som är tillgänglig på 20 europeiska marknader. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Se senaste nyhetsbrevet ???id_11737???

Sänd till en kollega

0.095