23948sdkhjf

Så ska Sellpy effektivisera sin influencermarknadsföring

Den e-handelsbaserade secondhandplattformen Sellpy ingår samarbete med nylanserade Collabs. Företaget beskriver sig som ett Google för influencer marketing”, och syftar till att effektivisera för bolag i deras influencersamarbeten.  

– Vi har under en tid fått möjlighet att testa Collabs plattform och blev snabbt djupt imponerade över systemets intelligens och funktionalitet. Influencer marketing är en viktig del av vår kanalmix och med Collabs plattform kan vi genom en snabb sökning identifiera rätt kreatörer inom vår nisch på bara några sekunder. Detta effektiviserar vårt arbete enormt mycket, säger Alma Riihelä, NordenchefSellpy i en kommentar. 

Samarbetet kommer pågå under ett år, och Sellpy planerar att använda tekniken för att effektivisera sina influencer marketing-aktiviteter både i Sverige och utomlands. 

Sellpy grundades 2014 av Michael Arnör, Philip Gunnstam och Oskar Nielsen. I dag är H&M huvudägare, och i fjol lanserade bolaget en e-handel som är tillgänglig på 20 europeiska marknader. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Inköpen som trendar AW 2023
Två modekoncept flyttar till Väla
Branschen tar farväl av Revolver – leverantörerna positiva till mässflytt
Här är Peak Performance nya butik i Kina
Nyemission och besparingar för förlusttyngt Nelly
Footways försäljning rasar
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094