23948sdkhjf

Ökning för Online brands

Online brands-koncernen – med varumärken som nyförvärvade Nordic kidswear (Isbjörn of Sweden) och Bread and Boxers – ökade omsättningen under andra kvartalet, april till juni, till 59,4 miljoner kronor jämfört med 31,8 miljoner under motsvarande kvartal i fjol. EBITDA-resultatet uppgick till -1,0 miljoner kronor jämfört med 4,5 miljoner i fjol, medan justerat rörelseresultat landade på 2,3 miljoner kronor (4,3).

I april i år slutfördes förvärvet av Nordic Kidswear AB. Dotterbolaget stod under andra kvartalet för 2 procent av koncernens omsättning, eller 1,3 miljoner kronor, medan Bread and Boxers stod för 15 procent av omsättningen eller 9,2 miljoner kronor.

"I Online Brands diversifierade portfölj har våra dotterbolag trots högre kundanskaffningspriser och lägre sökvolymer i både Sverige och övriga Europa fortsatt att öka försäljningen. Därmed kan vi konstatera att vår långsiktiga strategi att datadrivet jobba nära kundernas efterfrågan driver försäljning", skriver vd Magnus Skoglund i en kommentar.

Störst i portföljen är Trendcarpet som står för hälften av omsättnigen. I portföljen finns också Hatshop vars omsättning uppgår till 5,3 miljoner kronor. Övriga dotterbolag är Victorins och Kitchenlab.   

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Kryptojätte utvecklar Blk Dnm: ”Finns mycket att göra med mode”
Nytt flaggskepp till Oslo: ”Äntligen till huvudstaden”
Hon blir ny vd för 100-åringen: ”Ska förnya kollektionerna”
Icebugs solenergiprogram: ”I outdoorbranschen samarbetar man”
Global Change Awards – fler vinnare ska snabba på transformationen
MQ om vårens utveckling: ”Köper in mindre, säljer mer och öppnar nya butiker”
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094