23948sdkhjf

Ny startup ska hjälpa företag att minska överproduktion

Genom att möjliggöra för leverantörer att följa försäljningen av produkter hos återförsäljare i realtid vill nystartade Impulso hjälpa företag att minska sin överproduktion. Verktyget, som lanseras i dag, kommer att underlätta för leverantörer att fylla på efterfrågade varor och tvärtom flytta hyllvärmare mellan butiker. Något som inte har varit möjligt för oberoende varumärken och butiker, hävdar entreprenörstrion som står bakom Impulso.

– Detta ökar genomförsäljningen och minskar risken för att varor ligger kvar på hyllan, säger vd Viktoria Lindqvist, som driver företaget tillsammans med Mathias Olsteg och journalisten Konrad Olsson. 

– Vår vision är att skapa ett nytt cirkulärt ekosystem där alla aktörer blir vinnare. För att uppnå detta behöver vi starkare kontakter, ökad transparens och mer kommunikation, säger Viktoria Lindqvist vidare. 

Impulso erbjuder även betallösningar för varumärken, återförsäljare och fastighetsägare.
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Inköpen som trendar AW 2023
Två modekoncept flyttar till Väla
Branschen tar farväl av Revolver – leverantörerna positiva till mässflytt
Här är Peak Performance nya butik i Kina
Nyemission och besparingar för förlusttyngt Nelly
Footways försäljning rasar
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.109