23948sdkhjf

Flattered vill öka återanvändningen – rullar ut ny tjänst internationellt

Sko- och väskvarumärket Flattered samarbetar sedan tidigare med secondhandaktören Sellpy rörande försäljning av varuprover. Nu utökas samarbetet ytterligare när Flattered ger kunden möjlighet att sälja sina använda produkter från varumärket via Sellpys plattform.

Att beställa hem en Sellpy-påse blir kostnadsfritt, så även upphämtning. Sellpy sköter sedan sortering, kvalitetssäkring och fotografering. Därtill får kunden ett presentkort på 200 kronor för att handla hos Flattered.

Tjänsten blir tillgänglig i Sverige, Tyskland, Finland, Nederländerna och Österrike.

Om vi kan fördubbla livslängden för en produkt kan vi reducera nästan hälften av effekterna av dess produktion, säger Gustav Lidén, vd på Flattered, i en kommentar.  

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Johan Lindeberg lämnar BLK DNM och byter namn: "Jag har funnit ny frihet"
Här är Best of Brands comeback – nya vd:n siktar på 75 miljoner i omsättning
H&M drar kollektionerna till sin spets med Snapchat
Så vände Ellen Dixdotter By Malene Birger: ”Det är sjukt viktigt att vara sjukt tydlig”
Kappahl ska göra alla plagg spårbara
Selam Fessahaye kan vinna pris under Köpenhamns modevecka
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094