23948sdkhjf

Så har Teint moderniserat en traditionell produkt

Ettåriga Teint har planer på att växla upp under 2022.

Teint är en svensk startup och plåstertillverkare som skapar textilplåster i olika nyanser. Inkludering, mångfald, hållbarhet och design är ledord för plåsterföretaget. 

Idén föddes när grundaren Nebe Al-mayahi såg en man med ett beige plåster på sin panna, en färg som inte matchade hans hudton.

Bolaget grundades för strax över ett år sedan och plåstren finns att köpa hos ett antal apotekskedjor samt i företagets webbshop 

Teint har i dag kontor i Kanada, Sverige och Förenade Arabemiraten och planerar att växla upp under 2022. 

Innovation existerar inte bara inom tech, utan det handlar om att utmana normen och se behovet i samhället. Vi lever i en värld av mångfald! Mångfald av etnicitet, kön, ålder, sexuell läggning och så mycket mer. Det är förvånansvärt hur lite som har förändrats när det kommer till våra dagliga konsumentprodukter. Det är så enkelt som att skapa plåster anpassade efter olika hudfärger med en genomtänkt förpackning. Teints mål är att skapa produkter som får dig att säga: 'Varför tänkte jag inte på det här tidigare', säger Nebe Al-mayahi, grundare av Teint i en kommentar.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Inköpen som trendar aw 2023
Branschen tar farväl av Revolver – leverantörerna positiva till mässflytt
Här är Peak Performance nya butik i Kina
Nyemission och besparingar för förlusttyngt Nelly
Footways försäljning rasar
Ciff tillbaka på samma nivå som före pandemin
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.093