23948sdkhjf

Klarna lanserar virtuell shopping

Klarna virtual shopping heter den nya tjänsten.

Lanseringen kan Klarna göra efter ett uppköp av den sociala shoppingplattformen Hero i fjol.

Hero grundades 2015, och när bolaget köptes upp av Klarna användes tjänsten redan av kunder såsom Levis, Rag & bone, Chloé och Harvey Nichols. 

I funktionen kan konsumenter som handlar via Klarna få kontakt med personal från butiker eller varumärken för mer information om produkten via foton, videofilmer, livesänd video och chatt. 

Klarna-anslutna handlare kan lägga till funktionen som sedan kommer att kunna användas av konsumenten via en ikon på aktörens webbplats.

I dag finns Klarnas virtual shopping på 18 marknader. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Här är Peak Performance nya butik i Kina
Footways försäljning rasar
Ciff tillbaka på samma nivå som före pandemin
Stamm prisas i Köpenhamn
Stark tillväxt för Bruuns Bazaar
Så förändras mässorna i Köpenhamn efter uppköpet – nytt koncept lanseras
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.11