23948sdkhjf

Eton lanserar nytt butikskoncept: ”Det här är nästa steg för den fysiska butiken”

Först ut med nytt utseende är ytan på NK där skjortmärket nu även ska lanseras i varuhusets webbutik.

Eton presenterar ett nytt butikskoncept: Första ytan i ny skrud är butiken på NK:s herrmodeplan i Stockholm.

– Vi vill ge våra kunder en upplevelse som överträffar deras förväntningar på vårt varumärke och ger en känsla av stil, kvalitet och lyx – samtidigt som vi utmanar oss själva att gå steget längre när det kommer till hållbarhet. Att utveckla och lansera konceptet här på vår hemmamarknad, i och med den uppdaterade NK Stockholm, är en självklarhet, säger Atul Midha, global retail director för Eton, i en kommentar.

Därefter ska skjortmärkets butiker globalt förses med det nya konceptet, som modeföretaget beskriver som cirkulärt och där huvuddelen av inredningen är skapad av återanvända material som ek på golv, hyllor och hängare av återvunnet plexiglas och rostfritt stål. Kassadisken är designad av så kallad ”solid textile board” av återvunnen textil, huvudsakligen från bomull och ull.

Förutom att lansera ett nytt butikskoncept ska varumärket även ha sett över hur produkterna visas i butik och övergett det historiskt klassiska maneret att presentera skjortor vikta och i stället presentera plaggen på galge.

– Med vårt nya butikskoncept har vi tagit fasta på två saker: kundupplevelsen och våra värderingar. Vi har utmatat Etons dna modern lyx och stil, och omdefinierat hur vi kan skapa en sådan upplevelse. Jag tror det här är nästa steg för den fysiska butiken, Sebastian Dollinger, creative director, Eton.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062