23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Varumärken går samman i popup-butik med hållbart tema

Sju svenska varumärken, som definierar sig som hållbara, gör gemensam sak. I cirka två månader samlas de under samma tak och på samma yta, nämligen i Mood-gallerian i Stockholm. Sortimentet sträcker sig från mode, hemtextil, klädvård och smycken. 

Amelie Klingspor deltar med sitt varumärke Amik Studio – aftonklänningar som sys för hand i Italien av återvunna tyger. Hon är en av initiativtagarna till Sustainable pop up store.

– Vi har skapat en inspirerande butik med svenska hållbara produkter, både för att hjälpa kunder att hitta till oss och för att vi alla är små bolag som blir starkare i samarbete med varandra, säger hon.           

På plats finns även nystartade It's Our Century med tröjor i återvunnen kashmere, hemtextilvarumärkena By Linen och Juniper, smyckesvarumärket 19NO5,  klädvårdsmärket Clean by Sweden/Tvättarket samt Stockholmsvarumärket The Wiman, grundat av Therese Wiman. I butiken hittar kunden varumärkets senaste kollektion av återvunnen ull från svenska Fugeetex, men också secondhandvaror och upcyklade plagg.    

Butiken är öppen från 6 maj till 1 juli. 

Butiksnytt Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.093