23948sdkhjf

Modeseminarium gjorde comeback

Ever evolving talks som arrangeras av Calik denim gick under förra veckan av stapeln för tredje gången i ordningen. Det var den första upplagan sedan pandemin, och höll husgenomfördes Theater Amsterdam. 

Under seminariet diskuterades hur pandemin, metaverse och hållbarhet kommer att påverka branschen i framtiden.

Dio Kurazawa, som är hållbarhetsexpert, modererade under dagen. Det första seminariet berörde hur världen efter covid ser ut. Deltog gjorde Jide Osifeso, marknadschef för Reebok och Onno Oldeman, som är förvaltningspartner Simon-Kucher & Partners.  

Jeremy Dalton, chef för metaverseteknologier PWC höll sedan ett föredrag om de digitala förändringar som modebranschen står inför kopplat till metaverse.

Efter det följde ett samtal mellan Dio Kurazawa och Leanne Elliot-Young, medgrundare av Institute of digital fashion, där de diskuterade metaverse och hållbarhet. 

Maxine Bédat, som är chef New standard institute, höll efter detta en dragning om modeproduktion kopplat till hållbarhet.  

–Jag älskar mode. Men mode måste hitta ett sätt att fungera tillsammans med planeten och samhället. Det är dags att hitta lösningar för en modebransch som kan växa inom planetens gränser, berättade hon på scen.  

Cirkeln under seminariet slöts med att Gerd Leonhard, futurist, berättade om hur försörjningskedjan och den fysiska och digitala handeln har förändrats efter covid.  

Den fjärde upplagan kommer att genomföras 2023. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062