23948sdkhjf

Vilket blir Årets Modevarumärke 2022? Nu öppnar nomineringen – Här är juryn

16:e året som branschtidningen Habit prisar branschen.

Den 6 oktober utses vinnaren av Årets Modevarumärke i Habit Fashion Awards 2022. Prisutdelningen sker i samband med Habits stora seminariedag Habit Modebranschens Dag som gästas av en rad namnkunniga talare.

En stor nyhet är att Habit Modebranschens Dag med Habit Fashion Awards i år kommer till Göteborg. Seminariet och prisutdelningen äger rum i anrika Auktionsverket Kulturarena.

Nu har det blivit dags att nominera det varumärke som du vill se som vinnare. Priset tilldelas ett svenskt kläd-, sko- eller accessoarvarumärke som med egen design vänder sig till herr, dam och/eller barn. Varumärket kan vara leverantör och/eller sälja via egna kanaler.

En namnkunnig jury kommer att välja ut tre finalister i ett första skede för att slutligen utse en vinnare.

Juryn består av både pr-, trend- och hållbarhetsexperter. Förutom juryns ordförande Kajsa Åström, chefredaktör för Habit, återfinns trendexperten Louise Klarsten, vd och ägare av Colourhouse Scandinavia, branschprofilen Adrian Zethraeus, projektledare på Science Park Borås, och Apollonia San Contreras.

Apollonia San Contreras har en marknadsföringsbakgrund hos techbolag som IBM, Kronaby och Hövding, där hon har arbetat med att säkra varumärkenas digitala närvaro och byggt upp globala influencerprogram och samarbeten. Hon driver även karriärpodden Off topic och föreläser om modern marknadsföring.

– Jag ser fram emot att bidra med nya perspektiv vad gäller inkludering, generationsfrågor och digitalisering. Som 90-talist, uppvuxen och boende i Skåne, hoppas jag kunna bidra med nya och relevanta perspektiv, säger hon till Habit.

I juryn sitter också Karla Opazo Lindblad. Hon har bakgrund i modebranschen och arbetar i dag som business developer hos Delogue PLM, som är partner till priset.

– Att få möjligheten att ta del av hur olika varumärken löser sina framtidsvisioner, som hållbarhets- och transparenstänk, är något jag ser fram emot med årets juryarbete, säger hon.

Karla Opazo Lindblad har jobbat med pr, marknadsföring och design. Bland annat hos varumärken som Daniel Wellington, Viktoria Chan, Stenströms och Indiska. Hon är även designer och medgrundare av modevarumärket Sleek Atelier, och sitter i styrelsen för Ung företagsamhet Skåne.

– Som designer och pr-expert brinner jag för kreativitet och innovation – det var det som fick mig att söka mig till Delogue som möjliggör för företag att växa genom fokus på det som är viktigast: framtidens hållbara design, vilket juryn kommer att titta extra på, säger Karla Opazo Lindblad.

Under prisutdelningen i Göteborg kommer vinnaren av Årets Modevarumärke 2022 tilldelas ett års kostnadsfri tillgång till Delogues PLM-plattform med obegränsat antal användarlicenser, inklusive alla funktioner och kostnadsfria workshops. 

För att nominera din favorit, eller ditt eget varumärke, klicka här.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125