23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så gick det för branschen i årets hållbarhetsindex

Här är hela listan för mode- och outdoorbolagen.

Nu är årets hållbarhetsindex, Sustainable Brand Index, klart. I den stora varumärkesundersökningen, som genomförs årligen, har 24 300 svenskar i åldern 16-75 fått säga sitt om vilka varumärken de anser mest hållbara utifrån de globala hållbarhetsmålen.

Av totalt 410 varumärken i 35 branscher placerar sig Fjällräven, Naturkompaniet och Haglöfs i topp bland mode- och outdoorvarumärkena. Fjällräven klättrar upp till plats 16, jämfört med 21 i fjol. Naturkompaniet halkar ner till plats 18, vilket är två placeringar lägre än 2021, medan Haglöfs behåller fjolårets placering, 27.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141