23948sdkhjf

DEBATT: ”Modebranschen saknar data kring hur kläder används”

Studier visar att över hälften av svenskarnas garderober innehåller kläder som inte har använts under det senaste året. Det är dags att föra denna förståelse vidare till modeföretagen. Det skriver Olof Hoverfält, konsult inom strategi- och företagsdesign.
Modekonsumenter har en snedvriden syn på användning av kläder och överskattar användningstiden. De tenderar att tro att de har använt varje plagg mycket mer än vad de faktiskt har. De överskattar också hur många olika kläder de använder och tror att de använder en mycket större del av sin garderob än vad de faktiskt gör. Slutligen underskattar de ä...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094