23948sdkhjf

Naturkompaniet satsar på ytor för reparation

Reparationsservicen ska paketeras skarpare för att upplysa kunden om vikten att vårda produkterna.

Naturkompaniet ska inrätta avdelningar i samtliga 36 butiker där fokus ligger på att erbjuda lagningar och reparation av friluftskläder och utrustning. Därtill ska information tillhandahållas för att inspirera kunderna till hur det kan ta hand om och förlänga livslängden på produkterna.

– Att erbjuda våra kunder hjälp med vård och reparation av deras friluftsutrustning är för oss egentligen ingenting nytt – det är en service vi erbjudit sedan 90-talet och som ligger i Naturkompaniets värdegrund. Skillnaden är att vi nu har paketerat det skarpare ut mot våra kunder för att tydliggöra att de kan kontakta oss direkt för att se hur vi kan hjälpa dem att förlänga livstiden på deras favoritprodukter. Satsningen är en viktig del i vårt fortsatta hållbarhetsarbete, säger André Rozental, area retail manager på Naturkompaniet.

Butikskonceptet ska även finnas online där det framgår vilket serviceutbud respektive butik tillhandahåller.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141