Tre minuter. Så lång tid tog det för influencern Sanne Josefson att sälja slut på en nylanserad klänning under det egna märket Sanne Alexandra på influencerhubben Hubso.
Och hon är inte ensam om att lansera mode under eget namn.
Tunga influencernamn som Elin Kling och Anine Bing, som länge har haft egna modemärken, får nu sällskap av allt fler pr...
Branschens nya miljonindustri – profilerna på sociala medier driver ny retailtrend
Bilden av influencern som reklampelare för andras varumärken förändras snabbt. Allt fler influencer kapitaliserar på sitt kändisskap och startar egna modemärken som de framgångsrikt säljer till en redan etablerad marknad – sina följare. Är detta en tillfällig trend eller framtidens retail? Hubso är tillväxtbolaget som slår mynt av den växande affärslogiken.
4
Bilder
Frånvänster: Hubsos senaste lansering är Emelie Lindmarks märke Le Capsole. Bloggaren och videomakaren Alice Stenlöf driver det egna märket A-DSGN. Sanne Josefson startade sitt modemärke Sanne Alexandra redan 2013. Foto: Pau Esteve/Pressbild/Stella Joconelli
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer