23948sdkhjf

Branschens nya miljonindustri – profilerna på sociala medier driver ny retailtrend

Bilden av influencern som reklampelare för andras varumärken förändras snabbt. Allt fler influencer kapitaliserar på sitt kändisskap och startar egna modemärken som de framgångsrikt säljer till en redan etablerad marknad – sina följare. Är detta en tillfällig trend eller framtidens retail? Hubso är tillväxtbolaget som slår mynt av den växande affärslogiken.
Tre minuter. Så lång tid tog det för influencern Sanne Josefson att sälja slut på en nylanserad klänning under det egna märket Sanne Alexandra på influencerhubben Hubso.

Och hon är inte ensam om att lansera mode under eget namn.
Tunga influencernamn som Elin Kling och Anine Bing, som länge har haft egna modemärken, får nu sällskap av allt fler pr...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Se senaste nyhetsbrevet ???id_11737???

Sänd till en kollega

0.11