Flattereds resa var under flera år odramatisk. Men under de senaste åren har e-handelsbolaget klättrat snabbt uppåt till en omsättning på nästan 100 miljoner kronor i fjol. Tre år i följd har företaget levererat en tillväxttakt på drygt 90 procent och växer sedan 2020 med lönsamhet.
Men varför blev det just damskor som Gustav Lidén – med bakgrund ...
Tillväxtbolaget Flattered tar klivet in i Kina
Sko- och väskvarumärket har momentum. Nu lägger bolaget in en högre växel internationellt. Bland annat på kinesiska Tmall, där Flattered lanserades i januari. Habit har träffat vd:n och medgrundaren Gustav Lidén.
2
Bilder

Gustav Lidén, Flattereds vd och medgrundare, gick från att vara bolagsanalytiker till försäljare av ballerinaskor 2013. I dag omsätter sko-och väskvarumärket nästan 100 miljoner kronor. I januari lanserades varumärket på kinesiska Tmall. Foto: Camilla Svensk
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer