23948sdkhjf

Hugo Boss i ny kostym – ska nå en yngre konsument

Med vd Daniel Grieder i spetsen tar Hugo Boss ut en ny färdriktning och sätter nya tillväxtmål framåt. Planen är att till 2025 dubbla omsättningen. För att nå dit lanserar bolaget bland annat en ny varumärkesidentitet för Boss med en ny logotyp som riktar sig till en yngre och global målgrupp. Även sortiment, butikskoncept och omnikanalkommunikation kommer andas en mer avslappnad stil. Hugo Boss delades upp i två varumärken, Hugo och Boss, 2017, vilket nu ska tydliggöras ytterligare med ny identitet.     

Startskottet för bolagets rebranding är kampanjen Be your own boss som lanserades i går, torsdag. I kampanjen syns bland annat modeller, influencers och sportprofiler. Bland dem toppmodellerna Kendall Jenner, Hailey Bieber och Joan Smalls, den amerikanska rapparen Future, Tiktok-profilen Khaby Lame, sydkoreanska sångaren och skådespelaren Lee Min-Ho, brittiska boxaren Anthony Joshua, liksom det italienska tennisproffset Matteo Berrettini. Kampanjbilderna är tagna av den svenska modefotografen Mikael Jansson.

– Med varumärkesuppdateringen och lanseringen av de stjärnspäckade kampanjerna inleder vi en helt ny era för Boss och Hugo. Det är vårt mål att entusiasmera nya och yngre målgrupper och göra dem till fans av våra varumärken. Kampanjerna är därför ett viktigt steg för att ytterligare öka varumärkesrelevansen och för att nå vårt mål att bli ett av de hundra bästa varumärkena under de kommande åren, säger Daniel Grieder, i en kommentar. 

Kommentera en artikel (1)
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125