23948sdkhjf

Varumärket Carin Wester blir två

Varumärket Carin Wester, grundat av designern Carin Wester 2004 och som ägs av Åhléns sedan 2016, utökas med ytterligare en linje: C.W by Carin Wester. Det nya varumärket riktar sig till en yngre målgrupp och har skapats efter en undersökning som Åhléns har gjort där kunderna har fått svara på vilka förväntningar och önskemål de har på modeerbjudandet. 

C.W by Carin Wester design beskrivs av Åhléns som "yngre" och "där loggor tar stor plats", som till exempel i den första kollektionen på jeans, t-shirt, collegetröjor och kepsar. Sortimentet är uppbyggt på ett antal nyckelplagg som förnyas genom olika färgval, kvaliteter och mönster.

– När vi lyssnade på våra kunder fann vi en stor efterfrågan på design och kvalitet samtidigt som vi även urskilt en ny, yngre målgrupp som värderar stil och branding högt. Det ville vi såklart möta och har med Carin Wester utgått från varumärkets ursprung för att skapa ikoner som håller över tid där kvalitet och detaljer står i fokus plagg med en edge för kvinnan som älskar mode. C.W by Carin Wester är i sin tur en ny spännande linje med yngre design som ska kännas lekfull, inkluderande och ha en streetsmart attityd med ett fokus på hållbarhet, säger Carin Wester, Åhléns designchef.

Det nya varumärket lanseras i vår.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
NYTT NUMMER: Nyckeltalen för 325 bolag / Ellen Dixdotter i stor intervju / Sneakersuccén Veja
Stronger topprekryterar från konkurrent
Sandra Roos: Alla kommer inte hinna ställa om i tid
Swedish Fashion Association ställer in Stockholms modevecka
Detta är årets färg 2023
H&M-topp går till riskkapitalbolaget eEquity
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.109