23948sdkhjf

Pitti Uomo och Revolver dubblar samarbetet

Om allt går som planerat i dessa osäkra tider drar höstsäsongen 2022 igång på allvar den 11-13 januari med Pitti Uomo i Florens. Och därmed tas också samarbetet med svenska, danska och norska modeföretag upp igen, i utställardelen Scandinavian Manifesto. En sektion, som enligt Pittis marknads- och utvecklingschef Antonio Cristaudo, varit en av pressens och inköparnas mest uppskattade Pitti-avdelningar sedan premiären 2018.

Denna gång får de skandinaviska utställarna en egen del i Arsenale Pavilion, där Adnym Atelier, Berner Khul, By Death, Le Deux, Palmes, Vinny's och Wood Wood upp sina herrkollektioner.

De båda mässarrangörerna fördjupar också samarbetet genom att skapa en avdelning för italienska varumärken på danska Revolver, som är planerad till 2–4 februari i Forum i Köpenhamn.

Den nya avdelningen, The Italian Team, innefattar varumärken som Ant 45, Faliero Sarti, G.R.P., Gallia Knit Project, ID.EIGHT, Manikomio DSGN, Noskra, Peppino Peppino Denim, Unimatic och Zermatt.

– Det är en styrka att likasinnade kan arbeta tillsammans i denna utmanande tid. Det är bra för både varumärkena, mässorna och industrin. Det är nu vi har en chans att närma oss varandra, säger Christian Maibom, grundare och creative director på Revolver i ett uttalande.

Läs också: Pittis datum för 2022

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079