23948sdkhjf

Sporthandeln ökade under tredje kvartalet – e-handeln motorn

Totala försäljningen i sporthandeln ökade med 6,5 procent under tredje kvartalet enligt Sportindex. E-handeln växte med 21,9 procent och butiksförsälningen med 4,1 procent. Trots ökningen inom e-handeln skedde större delen av försäljningen, 87 procent, i fysiska butiker och resterande på nätet.

E-handeln stod dock för nästan 40 procent av den totala tillväxten på 6, 5 procent och är en fortsatt drivande faktor i sporthandelns tillväxt.

– 2021 är ett starkt år för sportbranschen och det tredje kvartalet är inget undantag. Konsumenternas intresse för saker som sport, cykling, friluftsliv och funktion är fortsatt intakt och det är såklart enormt glädjande, säger Lars Palmgren, vd för SGN Sport Sverige som äger Team Sportia, Sportringen och Bike Nation.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Smyckesvarumärke satsar globalt – värvar från Toteme
Stark e-handel i februari för kläder och skor
Kappahl byter läge – satsar med större yta
Morris Stockholm ökar tvåsiffrigt: ”Ett kvitto på att besluten varit rätt”
Outdoorvarumärke går upp i storlek
Ägarförändringar i Nudie Jeans – lämnar bolaget
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.093