23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Elin Alemdar: "Bästa beslutet var att släppa den gamla affärsmodellen"

Designern ser tillbaka på 20 år med sitt varumärke Stylein. Onlinesatsningen har satt fart på tillväxten.

För 20 år sedan laserade Elin Alemdar sitt eget varumärke. I dag är hon majoritetsägare och äger bolaget tillsammans med Ulrika Fohgelberg Nordén, som är sortiments- och säljchef, Helena Hedin och Nordic Tech House. Här summerar hon tiden som designer och entreprenör.

Hur skulle du beskriva dessa 20 år?

– Oj, det är så svårt. Stylein inbegriper halva mitt liv och det har minst sagt varit en resa. Jag har ju fått vara med om den stora transformationen som vår bransch har genomgått, från att försäljningen mer eller mindre var 'business to business' och modeveckorna var startskottet för att sälja sin kollektion via mässor, till att i dag ha förflyttats till ”direct to consumer”. Jag skulle nog beskriva dessa två decennier med ord som 'blod, svett, och tårar samt otroligt mycket lycka'..

BREAKING
{{ article.headline }}
0.08|