23948sdkhjf

Rekryteras till denimföretagets växande team

Tom Westin har värvats till Three by One vars team på Stockholmskontoret växer ytterligare.

Denimföretaget Three by Ones team, där varumärkena Neuw Denim, Abrand Jeans och Rollas Jeans ingår, växer med ytterligare en rekrytering då Tom Westin värvats till posten som sales coordinator och tillträder den 1 november. 

Denimföretaget värvade nyligen Tobbe Lindberg till posten som European Market Director och Pontus Andersson som fältsäljare och duon har precis som nyrekryterade Tom Westin ett längre förflutet i denim- och modebranschen.

Tom Westin har tidigare arbetat för JC, Levis, Lee och Wrangler.

– Three By One är ett bolag som jag med stor nyfikenhet har följt sedan starten. Det som tilltalade mig mest med att börja jobba för Three By One är att det är ett otroligt spännande företag med värderingar och ambitioner som jag definitivt kan relatera till, samt ett fokus på slutprodukt som jag tycker är väldigt tilltalande. I en bransch fylld med gamla anrika varumärken som har massvis av historia är detta ett ungt innovativt bolag sprunget ur den mer samtida populärkulturen med egna historiska anknytningar och referenser. Det är ett väldigt passionerat och rutinerat team med stor samlad kunskap om denimmarknaden som är ute på en extremt intressant tillväxtresa tillsammans. När möjligheten dök upp att följa med på denna resa så var valet väldigt lätt, säger Tom Westin i en kommentar.

Till Habit uppger Johan Persson, general manager, att teamet ska växa med fler medarbetare och att nio personer, senast rekryteringen Tom Westin medräknad, nu ska arbeta på Stockholmskontoret.

–  Vi har gjort stora krafttag med Three By One, Neuw och Abrand. Vi kommer även under våren 2022 utöka vår distribution i Sverige med Johnells för Neuw male och Abrand female. Vi utökar även i Norge med Høyer för Neuw male och female på utvalda dörrar, uppger Johan Persson i ett mejl till Habit.
I juni ingick denimbolaget även samarbete med norska Q Agency, som drivs av Ida Skogman och Chris Fredriksen, för varumärket Abrand som agenturen fick uppdrag att driva försäljning för i Norge.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.062