23948sdkhjf

Ny varumärkesstrategi för Minimum 

I början av nästa år får det danska varumärket ny visuell identitet. I höst släpps första kollektion signerad ny designer.

Det danska modemärket Minimum, som snart firar 25 år, är mitt inne i en planerad rebranding av varumärket som lanseras i början av nästa år och som bland annat innebär att varumärket får en ny visuell identitet. 

Omgörningen av varumärket, grundat av Peder Tang i danska Århus 1997, sammanfaller även med modemärkets utökade fokus på herrmode och i höst lanseras den första kollektionen signerad modemärkets nya herrdesignansvarige Jakob Boesen, som tillträdde i slutet på förra året.

Jakob Boesen är utbildad vid Teko i Herning och vid Central Saint Martins i London och har tidigare arbetat både med internationella och danska varumärken. Han kommer närmast från en åtta år lång anställning hos Selected.

– Vi är mycket glada över att kunna locka Jakob till oss. Anställningen är ett naturligt steg i den riktning vi vill gå för Minimum och våra herrkoncept. Det är av stor vikt att Jakob har erfarenhet från internationellt mode såväl som kommersiellt designstrategier som tillsammans definierar den nya design- och varumärkesstrategin för Minimum, säger Casper Bech Olesen, international sales manager hos Minimum A/S i en kommentar.

Förutom att vara ansvarig för modemärkets herrlinje är Jakob Boesen också involverad som designansvarig i att utveckla varumärkets mer innovativa och nya designprojekt som bland annat handlar om att sätta fokus på ökad hållbarhet i produktion. Snart lanserar Minimum en första kollektion tillverkad av överblivna plagg från det egna överskottslagret.

Minimum säljs via återförsäljare i Sverige och Habit har ställt frågan hur kommande satsningar ser ut för den svenska marknaden men varumärkets pr-ansvarige Maria Bill Rasmussen låter hälsa att det är ännu inget som bolaget kan kommunicera nu.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094