23948sdkhjf

NN07 hoppas nya webbutiken ska flyga

Har tagit omtag på modemärkets digitala upplevelse och hoppas lyfta webbutiken med ny plattform riktad både mot slutkonsument och återförsäljare.

Danska modevarumärket NN07, grundat 2007, ska stärka varumärkets digitala närvaro med ny webbutik och digitalt showroom för återförsäljarna byggda på samma plattform.

– Vi är otroligt exalterade över att ta nästa steg i NN07s digitala resa och expandera varumärket på nya internationella marknader. NN står för “No Nationality” och vi har byggt varumärket med visionen att vara ett varumärke utan gränser sedan dag ett. Vår nya e-handelsupplevelse gör det möjligt för oss att på riktigt leva efter den visionen, även i det digitala utrymmet, vilket inte var möjligt med vår tidigare lösning. Genom nära samarbete med Centra och Grebban har vi byggt en sajt som gör vårt varumärke rättvisa och är “borderless” på riktigt i de 11 internationella marknaderna som vi lokaliserat sajten på, säger Henrik Hermansen, e-commerce manager på NN07 i en kommentar.

NN07 har försäljning i drygt 40 länder. Den första egna e-handeln lanserades 2014, och sedan dess har den digitala försäljningen enligt bolaget vuxit stadigt.

Parallellt med den nya digitala flaggskeppsbutiken har NN07 även digitaliserat e-handeln mot modemärkets globala återförsäljare, som är byggd på Centra showroom. På den nya sajten kan återförsäljarna handla kollektioner på self-service, bläddra i inspirationsmaterial och ta del av riktade kampanjer och erbjudanden.

Genom den gemensamma plattformen, med försäljning direkt till konsument men även mot återförsäljarna, hoppas modemärket på förbättrad effektivitet av den kommersiella sidan av organisationen även om bolaget ”ser fortfarande ett stort värde i att delta på fysiska mässor för att nätverka och visa kollektioner för branschkollegor”.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063